STRONA DEMONSTRACYJNA
A+
A-
Wersja kontrastowa
Urząd Miasta Luboń





 Drukuj

eU.12 Wniosek o przeniesienie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego

Kogo dotyczy

Wniosek o wydanie decyzji ICP składają gestorzy sieci i zarządcy dróg, organizacje zajmujące się ochroną zabytków, instytucje publiczne i urzędy, dopuszcza się, aby wniosek składały osoby fizyczne i przedsiębiorcy, którzy na własny koszt realizują inwestycję celu publicznego.

Czas realizacji

Twoja sprawa zostanie załatwiona w ciągu miesiąca. W szczególnych przypadkach, termin ten może się wydłużyć do 2 miesięcy, o czym poinformuje cię urząd. W praktyce termin ten może być dłuższy, ponieważ nie wlicza się do niego terminów przewidzianych w przepisach na uzyskanie uzgodnień, opinii, czy też okresów zawieszenia postępowania. Ponadto wydanie decyzji może się opóźnić z innych przyczyn, np. winy strony, czy też z przyczyn niezależnych od urzędu.

Urząd zapłaci karę, jeśli nie wyda ci decyzji w terminie 65 dni od dnia złożenia wniosku. Kara wynosi 500 zł za każdy dzień zwłoki. Urząd nie zapłaci kary tobie, jako wnioskodawcy, tylko wojewodzie nadzorującemu urząd, który wydał ci decyzję.

Wymagane dokumenty

Dla każdej inwestycji celu publicznego:

  • Wypełniony wniosek, najczęściej formularz udostępniony jest na stronie internetowej gminy lub w biurze podawczym.
  • Mapa zasadnicza lub, w przypadku jej braku, mapa katastralna, z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w skali 1:500, 1:1000 lub, dla inwestycji liniowych dopuszcza się 1:2000. Dopuszcza się mapę w postaci cyfrowej.

Dla inwestycji celu publicznego znacząco oddziaływujących na środowisko:

  • Wypełniony wniosek, najczęściej formularz udostępniony jest na stronie internetowej gminy lub w biurze podawczym.
  • Mapa zasadnicza lub, w przypadku jej braku, mapa katastralna, z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w skali 1:500, 1:1000 lub, dla inwestycji liniowych dopuszcza się 1:2000.Dopuszcza się mapę w postaci cyfrowej.
  • Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach, która jest wydawana na podstawie przepisów ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz.U. 2020 poz. 283) – wyłącznie dla inwestycji, których wydanie poprzedza wydanie decyzji środowiskowej (zgodnie z art. 72 ust. 1 pkt 3 w/w ustawy).

Opłaty

  •  56,00 zł , przy składaniu wniosku

Wpłata na konto Urzędu Miasta Luboń
Poznański Bank Spółdzielczy w Poznaniu O/Luboń
nr 87904310383038001852440001
tytuł przelewu "opłata skarbowa za przeniesienie decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego"
lub

płatne w Kancelarii Ogólnej Urzędu

Tryb odwoławczy

Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
  • Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
  • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie oznaczeń i nazewnictwa stosowanych w decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz w decyzji o warunkach zabudowy
  • Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28 września 2007 r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej

Dodatkowe informacje

a
© 2024 Urząd Miasta Luboń
aplikacja: 1.10.003.010, baza: 1.8.6.2
Logotypy
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce